dinsdag 14 februari 2012

Voedingskussen - poef

In een tijdschrift zag ik een advertentie voor een voedingskussen met een hoes die er omheen past, zodat je een soort poef krijgt. Ik vond het een heel leuk en praktisch idee. Ik had zelf al een voedingskussen liggen, dus heb er een hoes bij gemaakt. Het kussen vouw je dubbel en dan gaat de hoes er om heen. In de onderrand van de hoes zit koord, dat kun je aantrekken zodat de hoes mooi strak om het kussen zit. De baby kan er heerlijk op liggen en om zich heen kijken. Wij hebben ons zoontje regelmatig op het kussen bij ons op of bij de tafel als we gaan eten. 
De stof is van Ikea.

Je maakt de hoes op de volgende manier:
- Leg het kussen zoals hij in de hoes moet komen
- Meet de breedte en lengte en teken dit in ovaal vorm op de stof (eventueel eerst op papier)
- Meet de omtrek en hoogte van het (opgevouwen) kussen.
- Knip de ovaal uit de stof, met naden
- Knip de zijrand uit de stof, met naden en zoom. Neem de hoogte ruim, zodat je een tunnel kunt maken voor het oord en dat de rand een beetje onder het kussen komt.
- Naai de lange lap voor de zijrand aan de korte kant aan elkaar, zodat een rondje ontstaat.
- Naai de zijrand aan het ovaal van de bovenkant.
- Maak een zoom in de onderrand. Maak de zoom wel zo ruim dat het koord er doorheen kan.
- Rijg het koord door de tunnel.  Schuif een koordstopper op het koord en leg een knoop in het uiteinde van het koord.

.

2 opmerkingen:

  1. Super handig.......... 2 in 1!
    groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ligt er al jaren zo'n voedingskussen te niksen in de kast maar weggooien vind ik ook weer zonde.

    Ik vind dit echt een superidee. Ga ik zeker maken. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen