maandag 17 september 2012

Gebreide kol

Of is het met een C...... Col. In ieder geval, ik heb er één gebreid.
Lange slagen, snel klaar was dit; ik breide met breinaalden 12, slechts 17 steken breed.
Ik zag op Blij dat ik brei (een heel inspirerende weblog) heel veel ideeën voor een kol voorbij komen. 
Maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven, op de volgende manier:

* 17 steken opzetten.
1e toer: 3 recht, 1 averecht, 3 recht, 3 steken op kabelnaald achter het werk, 3 recht, 3 steken van de kabelnaald recht, 1 averecht, 3 recht.
2e toer (en alle even toeren): 3 averecht, 1 recht, 9 averecht, 1 recht, 3 averecht.
3e toer: 3 recht, 1 averecht, 3 steken op kabelnaald voor het werk, 3 recht, 3 steken van kabelnaald recht, 3 recht, 1 averecht, 3 recht.
Herhaal al deze toeren tot je de gewenste lengte hebt.
Ik heb tot anderhalve meter gebreid, afgekant en de uiteinden aan elkaar genaaid.

De prachtige wol is heerlijk zacht. Het heet 'Big Ball' van Schoeller Stahl, gekocht bij de plaatselijke wolwinkel.
Ik heb de helft van de bol nog over, dus nu zal ik daar nog eens iets mee bedenken....

23 opmerkingen:

  1. Ik zit hier met een beetje kippenvel achter de computer, omdat ik het in huis al kil vind 's avonds. Nu zo een lekkere shawl heerlijk zijn!

    Groetjes, Judith

    PS: het is idd met een c (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Nog even en je kunt hem dragen! groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave col zeg! En die kleur vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor het prachtige patroon begin meteen te breien

    BeantwoordenVerwijderen