woensdag 20 februari 2013

Ledikant deken

In de slaapkamer van onze oudste is het best koud, zo in de winter. Dus om hem nog wat meer te verwarmen heeft hij een extra deken op zijn bed gekregen. Maar dat kan natuurlijk niet een gekocht exemplaar zijn ;-) Dus was het een mooie gelegenheid om een deken voor hem te haken.
Ik had al eens een golfjesdeken op internet gezien, en dat vond ik heel mooi. Dat patroon was gebaseerd op een muts op Ravelry. Ik heb het patroon van deze 'brain waves beanie' erbij genomen en dat gebruikt om het patroon voor de deken te maken.
Ik heb garen van Wibra (Saskia) gebruikt, lekker dik, dus haakt vlot, met haaknaald nr 5. 2 bollen wit en een bol groen, blauw en rood. De deken is ongeveer 75 x 110 cm geworden.

Het patroon heb ik op Ravelry gezet, klik hier.




6 opmerkingen:

  1. Wouw, wat een super mooie deken met een heel mooi patroon en leuke kleuren. Het wordt de komende nachten nog flink koud, hij ligt er weer warm bij:).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren en dat patroon is helemaal top. Wat zal die nu lekker warm in zijn bedje liggen. Groetjes mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! Lekker warm he. Ik heb sinds kort ook het garen van de Wibra en Zeeman ontdekt. Mooi voor een leuk prijsje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is nu zeker een feestje voor hem om naar bed te gaan! Mooi heb je deze deken gehaakt, zo netjes.

    Bedankt voor het patroon! Ik wist niet dat dat kon op Ravelry...
    groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie deken! dat slaapt vast heerlijk warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je de deken en het patroon op mijn blog hebt gezien en nagemaakt hebt. Ik kan het alleen wel erg waarderen dat je een link naar bij blog bij je patroon plaatst.
    Groet Wilma

    http://lutjehaakt.blogspot.nl/2012/11/patroon-golfjes-deken.html

    BeantwoordenVerwijderen