donderdag 2 januari 2014

Kabelmuts


Nog een paar dagen vakantie. Heerlijk!
In de afgelopen weken heb ik een aantal verschillende handwerkjes gedaan.
In de kerstboom hangt een ezeltje van vilt. Ik kreeg een pakketje met de materialen om een ezel en een koe te maken. Ik heb nog niet vaak wat van vilt gemaakt, maar het is wel erg leuk om te doen.

Verder lagen er nog 7 jongensbroeken met gaten op de knieën, die nodig eens voorzien moesten worden van een plaatje om het gat te dichten. Ik heb allemaal strijkemblemen gebruikt, maar meestal houdt dat niet zo lang, dus naai ik ze allemaal vast. En dat is een heel gepruts met die smalle broekspijpen (ik ben niet zo'n fan van met de hand naaien, behalve een vilten ezeltje haha).

En ik heb een heerlijke wintermuts gebreid. Het was al een hele tijd geleden dat ik gebreid had. Je kunt er zulke mooie patronen mee maken, heel anders dan met haken.
Helaas was de eerste muts veel te klein geworden. Dus heb ik er nog een gemaakt. Goede oefening gehad dus.

Het patroon heb ik op Ravelry gevonden: De alokananda baret.


2 opmerkingen:

  1. Schattig ezeltje en heerlijk warme muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt je ook wel goed vermaakt in de vakantie.
    Een schattig ezeltje en die muts is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen