donderdag 31 juli 2014

Patchwork babydeken


In de afgelopen weken heb ik een patchwork deken gemaakt voor in het ledikant. Eerst wil ik hem graag gebruiken in de wieg, maar de deken is nogal groot uitgevallen (85 x 115 cm).

De deken bestaat uit 88 katoenen lapjes. 
De deken is gevuld met twee lappen stof, zo is hij toch gevuld, maar niet met synthetisch materiaal.

Op de babykamer gebruik ik allerlei sterren, dus ook in de deken heb ik sterren gemaakt.

De achterkant heb ik vastgenaaid met sterren. Aan de voorkant vallen die sterren niet zo op,
maar op de achterkant ziet het er leuk uit.


Ik heb de sterren erop genaaid met behulp van 'paper piecing': De sterren heb ik op patroonpapier getekend en op de deken gespeld. Simpelweg over het papier heen naaien en vervolgens het papier wegscheuren. Werkt heel goed!

1 opmerking: