dinsdag 3 november 2015

Rokjes



We hebben een heel gezellige dag gehad op de Kreadoe. Er was weer zoveel te zien, zoveel nieuwe ideeën. En natuurlijk kwamen we met een mooie schat aan aankopen thuis. Een van die aankopen is kleurige tricotstof, lintjes en elastiek van www.bandenlint.nl om rokjes te naaien. Ik heb zulke vrolijke rokjes wel eens gezien, maar nog nooit zelf gemaakt. 
Ik heb een aantal sites gelezen waar uitleg wordt gegeven voor het naaien van deze tricotrokjes en met die informatie kon ik aan de slag.



Aan de hand van de beschrijving van Elisanna maakte ik dit rokje.




Op de blog van Bloem blogt wordt beschreven hoe je een omkeerbaar rokje maakt. Deze maakte ik als eerste, met elastiek als boord. De pelikanenstof is niet-rekbare katoen en dat is toch niet zo handig bij een kruipende eenjarige, het rokje kruipt heel erg omhoog en dat staat natuurlijk niet zo charmant. De soepele tricot gaat beter.

www.facebook.com/weblogJolanda


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige rokjes. Groetjes Mariëtte p.s. Nog meer aankopen gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat staat dat super eigenwijs, maar ook heel schattig, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen