dinsdag 5 april 2016

Tricot fan



Inmiddels heb ik een aantal kledingstukken genaaid met tricot. Ik ben begonnen met rokjes en broekjes voor dochterlief. Inmiddels zijn daar ook wat jurken voor mijzelf bij gekomen. Even wennen aan het materiaal, maar nu ben ik groot fan. Je kan er zulke mooie kleding van maken!

Het patroon van deze jurk en vest staat in een Knipmode van 2010, alvast klaar voor iets warmer weer.

En natuurlijk houd je restjes stof over. Ideaal voor een klein rokje.
Voor de boord had ik niet genoeg, dus heb ik de stof een kwartslag gedraaid, maar ja, dat gaat behoorlijk ten koste van de rekbaarheid van de stof. Niet meer doen dus.


Tricot stof voor grotere jongens is lastig te vinden. Bij de Stoffenkraam vond ik deze mooie dinostof. M'n zoontjes zijn erg blij met hun nieuwe shirts. Ik gebruikte het patroon van Nap-time creations (je moet je voor het patroon aanmelden bij Craftsy).
Ik kreeg in de winkel het advies om een tweelingnaald te gebruiken voor de zomen. En ja, ze had gelijk: het wordt meteen weer zoveel mooier!


En na de leuke raglan shirts was het maar een kleine stap naar een mooie jurk. Ik heb het patroon zelf getekend aan de hand van een bestaand shirt, voor de uitleg kijk bij It's always autumn. Het patroon eenvoudigweg verlengen tot jurklengte.

2 opmerkingen:

  1. Knap werk! Tricot is niet makkelijk te verwerken, maar het draagt zo ontzettend lekker :-) Je hebt heel mooie kledingstukken gemaakt, iedereen weeer dik tevreden, lijkt mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen